BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Структурни промени в община Ямбол

Кметът на Ямбол Валентин Ревански предприема преструктуриране на общинска администрация с цел намаляване на разходите на общинския бюджет.

Ако новата структура бъде одобрена от Общински съвет Ямбол на предстоящата сесия на 28 май, общата численост на администрацията ще бъде съкратена с 30 щатни бройки – от 181 на 151 служители.

Очакваният ефект е близо 300 000 лв. по-малко разходи, спестени от заплати и осигуровки. Подобна мащабна реформа, свързана с оптимизирането на дирекции, отдели и сектори не е предприемана повече от 12 години в Община Ямбол.

Предложението за оптимизиране на числеността на администрацията е продиктувано от няколко обективни обстоятелства.

На първо място, реалният брой заети служители в общинска администрация е приблизително равен на този, които се предлага. На следващо място, във връзка с въведеното извънредно положение в РБ и предвидените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (загл. доп. – ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.), в сила от 13.03.2020 г., при задължителното ползване   на отпуски от общинските служители, е установено, че функциите на администрацията могат да бъдат изпълнявани в срок и в съответствие с нормативните изисквания и с по-малък брой служители.

Не на последно място съгласно чл.2, ал.6 от Закона за администрацията, администрацията следва да планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.

Предвид спецификата на задълженията, на пряко подчинение на кмета на Община Ямбол ще бъдат:

– секретарят на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и двама инспектори;

– експерт по Отбранително-мобилизационна подготовка;

– вътрешен одит;

– финансов контрольор.

В Обща администрация се създава нова дирекция „Култура, връзки с обществеността и туризъм”. Дирекция „Правни дейности” и дирекция „Административно обслужване и логистика” се преобразуват в самостоятелни отдели –  отдел „Правни дейности” и отдел „Административно обслужване и логистика”. Сектор „Бюджет”, сектор „Човешки ресурси” и отдел „Бюджетно счетоводство” се обединяват в отдел „Бюджет, човешки ресурси и бюджетно счетоводство”.  В Общата администрация продължава да функционира сектор „Подпомагане и осигуряване работата на Общински съвет”.

В Специализирана администрация се запазват дирекция „Устройство на територията и строителството”, дирекция „Общинска собственост и икономически дейности” и дирекция „Сигурност, превенция и опазване на обществения ред”. Дирекция „Местни приходи” се преименува на „Местни приходи и център за административни услуги (ЦАУ)”. Дирекция „Стратегии и програми”, дирекция „Хуманитарни дейности” и дирекция „Регистрация и гражданско състояние” се трансформират в самостоятелни отдели – отдел „Европейско финансиране и програми”, отдел „Хуманитарни дейности” и отдел „Регистрация и гражданско състояние”.

Според кмета на Община Ямбол Валентин Ревански внесеното предложение ще доведе до по-голяма оперативност и координация при изпълнение на възложените към служителите задачи.

Източник: delnik.net

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!